Рэпартаж з пятага Канапа Маркета: як гэта было і чаго не хапіла

На мінулых выходных у Мінску прайшоў Канапа Маркет – маркет беларускай дызайнерскай мэблі і прадметаў інтэр’еру. ALOVAK наведаў мерапрыемства і даведаўся, ці засталіся ўдзельнікі задаволенымі вынікамі яго правядзення, і высветліў, чаго не хапае арганізатарам і наведвальнікам мінскіх маркетаў.

Тэкст: Кацярына Буто
Фота: Алена Драздова

Гэта пяты па ліку Канапа Маркет – на ім можна было знайсці аўтарскую мэблю, прадметы інтэр’еру з пераважна натуральных матэрыялаў. У Маркеце прыняло ўдзел каля 50-ці беларускіх дызайнераў, майстроў і брэндаў – гэта не так шмат, як хацелася б, але паглядзець было на што. Мерапрыемства прайшло ў крэатыўнай прасторы ОК16, і, варта адзначыць, вельмі гарманічна ўпісалася ў лофтавыя сцены былога цэхавага памяшкання.

Адначасова на гэтай пляцоўцы прайшоў і першы Арт Маркет – пакуль невялікі маркет беларускага мастацтва, на якім мастакі асабіста прадстаўлялі свае работы, размаўляючы з наведвальнікамі. Жывапіс, графіка, мастацкая фатаграфія, малыя скульптурныя формы –  прыкладны пералік таго, што можна было ўбачыць на Арт Маркеце.

 “Не хапае тых, хто робіць невялікія і недарагія рэчы”

Мы папрасілі арганізатара мерапрыемстваў, Ганну Цамкала, падзяліцца ўражаннямі ад мінулых маркет:

“Мы задаволеныя ўзроўнем работ удзельнікаў і колькасцю наведвальнікаў. Была выдатная атмасфера і шмат зносін.

Мы трэці раз праводзім Канапа Маркет у гэтым былым цэху – на наш погляд, яно выдатна падыходзіць для мерапрыемстваў нашага фармату ў летні перыяд. А вось восенню ў завадскім, бетонным памяшканні ўжо халодна.

Для ўдзелу ў Канапа Маркет існуе адбор: мы стараемся запрашаць тых, хто стварае рэчы для сучаснага інтэр’еру. Гэты інтэр’ер можа быць у розных стылях, але абавязкова актуальным. Традыцыйнае пляценне з саломкі, напрыклад, гэта выдатна, але наўрад ці хтосьці цяпер паставіць дома саламянага каня. Мы адмаўляем рэдка, звычайна калі разумеем, што дадзеныя вырабы не будуць карыстацца попытам сярод наведвальнікаў.

Можна сказаць, што ў Беларусі няма рынку дызайнерскай мэблі ў шырокім сэнсе. Існуе шэраг кампаній, якія ствараюць незвычайную мэблю ­– вось і ўвесь рынак. На Канапа Маркеце не хапае тых, хто робіць невялікія і недарагія рэчы, напрыклад, пуфікі, ??столікі, падушкі – усё тое, што можна ўзяць і адразу купіць для свайго дома”.

«Пакупнікоў бярыце з сабой»

ALOVAK пагутарыў і з удзельнікамі Маркета. Сярод іх было досыць шмат керамістаў, Таццяна Хлапкова адна з іх:

“Канапа Маркет мне падабаецца тым, што сюды прыходзяць людзі, гатовыя выдаткоўваць грошы на больш-менш буйныя рэчы. У адрозненне, напрыклад, ад таго ж “Млына”, на якім хутка разыходзяцца невялікія работы, – у якасці сувеніраў або падарункаў.

Арэнду ўдалося акупіць, і не адзін раз. Не бачу сэнсу наогул удзельнічаць у кірмашах, у якіх праблематычна вярнуць грошы, якія патраціў на арэнду.

Я старалася па максімуму зрабіць тое, што ад мяне залежыць, каб Маркет прайшоў удала: падрыхтаваць як мага больш работ у розных цэнавых катэгорыях, прыгожа аформіць стэнд, падчас кірмашу не ленавацца і мець зносіны з пакупнікамі, распавядаць, паказваць, уражваць…

Па вопыце ўдзелу ў розных маркетах я зразумела, што вялікае значэнне мае размяшчэнне тавараў: усё, да чаго пакупніку лёгка дацягнуцца і памацаць, пакруціць у руках, сыходзіць хутчэй. Самая лепшая зона – гэта край стала. Вырабы, якія вісяць на сцяне, удалечыні, прадаюцца рэдка: прасіць прадаўца зняць і паказаць іх бліжэй пакупнікам часцяком проста лянота.

Вельмі важна самому піярыць у сацсетках свой удзел у будучым кірмашы. У амерыканцаў ёсць у такіх выпадках добры выраз “bring your own customers”, маўляў, збіраючыся ўдзельнічаць у маркеце, пакупнікоў бярыце з сабой. Не варта разлічваць, што ўсё за вас зробяць арганізатары”.

Варта сказаць, што ўсе ўдзельнікі-керамісты, з якімі мы размаўлялі, засталіся задаволенымі вынікамі правядзення Маркета. Для кераміста і выкладчыка Алега Барычэўскага гэты Канапа Маркет стаў першым – і вельмі ўдалым. Для таго, каб стэнд не быў пустым у другі дзень, майстру давялося паехаць у салон, дзе выстаўляліся на рэалізацыю яго вырабы, і забраць іх.

Акрамя керамікі на мерапрыемстве можна было сустрэць прадметы дэкору і інтэр’еру і з іншых матэрыялаў – дрэва, тэкстылю, моху. Іх стваральнікі ў асноўным хутчэй станоўча ацанілі Маркет. Уладзімір Горз са сваім брэндам Teepeekee (аўтэнтычныя вігвамы) удзельнічаў тут ужо ў 3-ці раз:

“Наведвальнікі Канапа Маркета прыходзяць сюды мэтанакіравана для набыцця таго ці іншага прадмета інтэр’еру ці мэблі. Але хтосьці прыходзіць і для таго, каб памацаць і паглядзець на прадукт сваімі вачамі, бо анлайн не заўсёды можна зразумець, наколькі ён якасны, ці падыходзіць колер, форма або памер.

У цэлым уражанні станоўчыя, аднак мне падалося, што ў гэты раз было менш людзей. Але публіка была гатовая да зносін і наладжвання кантактаў.

Наколькі апраўдаліся чаканні? Не зусім тое, на што разлічваў, аднак многія даведаліся пра наш брэнд, а хтосьці пераканаўся ў якасці нашых ціпі і замовіць крыху пазней. Гэта значыць ад маркета мы не заўсёды чакаем максімальных продажаў, гэта больш піяр і магчымасць прадэманстраваць тавар новай аўдыторыі.

Мы будзем імкнецца наступным разам зрабіць наш стэнд больш прывабным і з вялікім асартыментам ад нашага брэнда. А Мінску хочацца пажадаць абзавесціся парай-тройкай класных месцаў для правядзення падобных мерапрыемстваў”.

«Магчымы адкладзены эфект»

Не ўсім удзельнікам атрымалася фінансава апраўдаць удзел у Маркеце, але яны паставіліся да гэтага па-філасофску, зрабіўшы высновы да наступных мерапрыемстваў. Марыя Міхайлава прадстаўляла аўтарскія мобілі з аблокаў Fetroll:

“Доўга не вырашалася выводзіць свае мобілі ў вялікі свет. Але ўсё ж такі вельмі хацелася зразумець, што людзі думаюць пра маю маленькую справу і ўбачыць іх сапраўдную першую рэакцыю. Першым Маркетам для прэзентацыі свайго прадукта абрала менавіта Канапа Маркет, паколькі тут збіраецца інтэлектуальная аўдыторыя, з густам стылю і з высокімі патрабаванням да рэчаў. Такім чынам, я адразу паставіла для сябе высокую планку – спадабацца такому патрабавальнаму пакупніку.

У арганізацыі былі шурпатасці, але яны згладзіліся пазітыўнымі эмоцыямі на працягу двух дзён Маркета. Гэта мой першы вопыт удзелу ў падобных мерапрыемствах, і я не ставіла перад сабой грандыёзных мэтаў. Але тое, што так хацелася атрымаць, я атрымала з лішкам ­– знайсці водгукі ў вачах дзяцей і іх бацькоў.

“Адбіць” арэнду не атрымалася, продажаў было не так шмат. З пункту гледжання бізнэсу гэта не правільна – не ставіць перад сабой мэту прадаць, каб акупіць выдаткі на ўдзел. У наступны раз буду планаваць усё інакш, і вынікі, упэўненая, будуць іншымі”.

Для многіх удзельнікаў, якія прадстаўлялі мэблю і іншыя аб’ёмныя прадметы інтэр’еру, Маркет таксама прайшоў не так удала ў фінансавым плане – і гэта нядзіўна, бо мала хто з нас робіць спантанныя буйныя пакупкі. Дызайнеры гэта разумелі і імгненнага выніку не чакалі. Ліля Кашчэева і Маша Сцяпанава, брэнд мэблі Honestly designed, распавялі:

“Мэтай удзелу было прадставіць прадметы з сваёй першай калекцыі мэблі – шырму і шафу. Канапа Маркет здаўся нам творчай пляцоўкай і месцам, дзе па-сапраўднаму могуць ацаніць дызайн.

Увогуле ўражанні станоўчыя: незвычайная прастора, вялікая колькасць наведвальнікаў, прыемная і нязмушаная атмасфера, лаяльныя ўмовы ўдзелу.

З пункту гледжання прэзентацыі прадукту і сябе як дызайнераў, спадзевы апраўдаліся. З пункту гледжання продажаў – не. Хоць магчымы і адкладзены эфект.

Мы зрабілі для сябе высновы і будзем працаваць у двух кірунках: прасоўваць гэтую калекцыю на расійскім і міжнародным рынках, а таксама працаваць над больш бюджэтнай калекцыяй, прымальнай для беларускага спажыўца”.

«Хочацца дазнавацца пра новыя імёны»

Сваім меркаваннем мы папрасілі падзяліцца і наведвальніка мерапрыемства. Юлія Макарэвіч не першы раз была на Канапа Маркеце, таму ёй было з чым параўнаць:

“Агульнае ўражанне ад наведвання станоўчае: выдатна мець магчымасць не толькі ўбачыць, але ў літаральным сэнсе – памацаць тавар!

Але ў наступны раз хочацца бачыць яшчэ больш выдатных тэхнік і цікавых рашэнняў. Калі параўнаць з леташнім мерапрыемствам – удзельнікі амаль усе тыя ж, а хочацца даведвацца пра новыя імёны. Ну і з мінусаў назаву платны ўваход. Такія выставы павінны быць даступныя зацікаўленым без усялякіх нават мінімальных бар’ераў”.

Замест вываду напрошваецца відавочнае: падобных мерапрыемстваў у двухмільённым Мінску павінна быць больш. Але гэта магчыма, калі, па-першае, будзе попыт, а па-другое, будуць і прапановы – новыя вырабы, новыя дызайнеры і брэнды. Думаем, усё гэта не за гарамі, бо яшчэ гадоў пяць назад на маркетах з той жа керамікі пераважала “народная”, а цяпер у пакупніка ёсць выбар сярод сучасных вырабаў. Тым больш, арганізатары абяцаюць праводзіць Канапа і Арт Маркеты і надалей. І гэта радуе!


Агульныя парады па ўдзелу ў кірмашах чытайце ў гэтым артыкуле.

1 Comment

  1. […] 2018 годзе Канапа Маркет праходзіць ужо ў другі раз – рэпартаж пра першы, летні, Маркет мы публікавалі раней на нашым сайце. Восеньская […]

Leave a Reply